tirsdag 4. juni 2013

Pikekyss og fiskeboller!



Øve øve øve sa kjerringa... (?) Uansett.. i dag ble det virkelig øving på a mor! At det skulle være sååå vanskelig å lage fine pikekyss hadde jeg aldri trodd!! Ihvertfall er det mye enklere å plassere et på kjæresten!





Lett til sinns..og med en overbevisning om at dette måtte være en enkel jobb, fant frem alt jeg trengte..mindre stress underveis! Glemte selvfølgelig å ta ut eggene.. (skal helst være romptemperert).. og måtte jukse det til med litt varming av bolle ++...

 
Prøvde ulike oppskrifter.. den første med melis... tilsatte litt Wilton blå farge og håpa på noen fine babyblå pikekyss!





Resultatet ble desverre så som så... De ble veldig blanke og fine..men veldig massive pga melisen..og de sprakk!! Kjefta godt på meg selv pga eggene.. (leste at det kunne være grunn til at de sprakk) ...så da fikk man sette i gang med runde 2! Men så var det tempen på eggene igjen da.. sukk!! Ny juksevarming!

Ble fine..men sprakk!
Brukte forskjellige wilton tip og sprøytepose for å lage søte kyss (1M, 2D og noen småtipper).

Runde 2 var tooootalt katastrofe!! Er ikke så mye mer å si om den saken.. prøvde meg på en annen oppskrift.. tilsatte blant annet bringebærsmak og vaniljesmak og piska kyssene aaalt for lenge! De ble superporøse og lite fine.. veldig skumaktig! Hadde igjen for lite farge i og endte opp med en gusjerosa farge... Temmelig sur nå... og vurderte å bake cupcakes i stedet!


Runde 3! Samme prob med egga.. Skal man aldri lære? =) Men begynner å bli proff på juksevarming!
Denne gangen SKAL det gå tenkte jeg.. og bestemte meg for å fikse min egen oppskrift og gå for magefølselsen istedenfor å bla igjennom ørten oppskriftsblogger... og google ord som "sprekker, stygg farge, feil farge, feil temp osv osv) Det fikk bare stå til....

Og jaggu! Endelig gikk det!=) Vispa marengsen litt lettere.. tilsatte litt salt og sitron i egga og det gikk som en drøm! Droppa også melisen! Og denne gangen hadde jeg i nok farge!





Må si meg fornøyd med dette resultatet!=) Denne gangen holdt jeg meg til 1M wilton tipp og en stor sprøytepose! Mindre søl og penere resultat!=)


Oppskriften finner du her: Eirins Lykketroll - oppskrifter! 




Etter å ha styra med dette i aaalt for lang tid ble det fiskeboller til middag!! En smule enklere prosess vil jeg påstå!;) Og ungene kunne ikke ha vært mer fornøyd tror jeg! Pikekyss OG fiskeboller!! Jammi!!


Avslutta en hektisk dag med et vanvittig koslig besøk hos Anja og nydelige Edvin! Min mor, Tone Bjerkan hadde laget en nyyydelig liten babylue til gullet som jeg var så heldig å få levere! Hennes blogg kan dere finne her: Misemors hobbyrom=) I tillegg har hun en Misemorshop hvor hun selger masse fint!! Både strikket og sydd! Virkelig verdt en titt begge sidene! 






God kveld!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

=) Legg gjerne en beskjed her!=)

Beklager at jeg må ha på ordbekreftelse..,men har vært plaget med mye spam!