tirsdag 28. mai 2013

Meg, mine og vårt!

Mye står vel forklart i bloggbeskrivelsen over her!=) Likevel vil jeg i mitt første bloggeinnlegg fortelle litt om meg og mine.

Jeg har som mange andre bloggere en fantastisk familie, bestående av en kjekk nordlending ved navn Raymond, og to lykketroll, Sofie og Emrik.

Sofie kom til en sommerdag i august for snart 5 år siden og er ei aktiv jente som stortrives i barnehagen. Favorittsysler er utvilsomt klatring!! Vi prøver å unngå at barna våre havner under begrepet bommulsbarnsgenerasjonen..meeeen mor er nå litt småredd lell når snuppa henger flere meter over bakken etter lillefingern! Når jenta har noen rolige øyeblikk er det som for mange andre småjenter prinsessedrømmen som står i høysetet. Rapunselkjolen og tiaren ligger fremme til en hver tid!

Emrik kom til på selveste 1 nyttårsdag i 2012 og er i likhet med søstra veeeldig aktiv! Det henges ikke så mye i trær og klartestativ enda, men ikke en hylle i leiligheten får være i fred! Og hans favorittplass er midt på spisebordet. Min lille bavian (kan spise ubegrenset med bananer) begynner i barnehagen nå i august og det tror jeg vil passe han utmerket! Denne gutten går ikke en uke uten nye blåmerker! =)

Raymond er en staut nordlendning med sans for det gode liv! Godt hu mor lager mat og baker;) Finner du ikke han hjemme med familien er han ute å svømmer i havet.. eller rettere sagt under havoverflaten! Dykking er det store og drømmen er å bli trener! Men først og fremst er han en fantastisk familiemann som er med på alt vi andre har lyst til å foreta oss! Ny jobb han har og nettop fått.. og stortrives med å selge og ordne med trailerdeler!

Så var det meg da... Eirin Lykketroll... det var lenge mitt navn på facebook, og er noe som henger igjen fra skoledagene... akk så lenge siden!;) Jeg er stort sett glad og sprudlende og smilene sitter løst.. så navnet stammer nok i fra det!=) Syns det er så koslig at jeg måtte bruke det her i bloggen! Mine to små barn er utvilsomt humørspredere de og...meeen også trollunger!;)



Tittitt!!

Jeg er utdannet vernepleier i fra før, og i mellom barn og permisjoner driver jeg å fullfører en førskolelærerutdannelse! Drama og musikk har alltid interessert meg og estetisk linje var derfor et riktig valg. I mange år drev jeg med hest.. både på hesteryggen og på bakken, hvor jeg gav instruksjoner til andre. Dette er noe jeg håper jeg kan ta opp etterhvert som barna vokser til! Kanskje klarer jeg å skape små hesteklegger av dem og?

Min største og mest tidskrevende hobby for tiden er utvilsomt baking og matlaging!=) Cupcakes, kaker og spennende nye middagsretter! Tapas er storfavvis her i huset, for da kan vi ekseperimentere med nye og rare retter hver gang!

Finner du meg ikke på kjøkkenet sitter jeg kanskje foran symaskina mi, som jeg har et elsk/hat forhold til! Ikke verdens stødigste syerske..men du verden så gøy det er når man får til noe!=) Hekling i sofaen foran tvn er heller ikke å forakte!=) 


Bloggen vil nok i en større eller mindre grad handle om livet vårt.. men først og fremst om håndarbeide i form av baking og sying!=)

Håper vi sees!;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

=) Legg gjerne en beskjed her!=)

Beklager at jeg må ha på ordbekreftelse..,men har vært plaget med mye spam!